سفر به كشورهاي خارجي و آشنايي با فرهنگ، آداب و رسوم، معماري و تفريح در آن‌ها روياي بسياري از افراد است اما متاسفانه به دليل تغييراتي كه در قيمت دلار و ارز به وجود آمده اين موضوع براي اقشار متوسط جامعه كمي دشوارتر از شد و اكنون براي اينكه بتوان به خارج از كشور سفر كرد، بايد هزينه‌ها را به درستي برآورد كرد.


اگر جزو علاقمندان به سفرهاي خارجي هستيد اما تصميم داريد با بودجه‌اي مشخص و نسبتا كم سفر كنيد، در اين مقاله با ما همراه شويد تا چند كشور مناسب براي ارزان ترين سفر خارجي را به شما پيشنهاد دهيم.


كشورهايي براي ارزان ترين سفر خارجي


بسياري از افراد علاوه بر اينكه به تفريح و گشت و گذار در كشورهاي خارجي علاقه دارند، خريد از سايت هاي خارجي را هم يكي ديگر از دلايل براي سفر خود قرار مي‌دهند اما عده‌اي ديگر فقط به صرف خريد براي خود يا فروشگاهشان به كشورهاي خارجي مي‌روند كه در هر صورت ما ليستي از سفرهاي ارزان را در ادامه اين مقاله عنوان كرده‌ايم.


1. امارات


شايد اگر چند سال پيش در مورد سفر به دبي با اطرافيانتان صحبت مي‌كرديد، همه از اينكه اين منطقه را براي گردشگري انتخاب كرده‌ايد تعجب مي‌كردند اما حالا دبي به قدري پيشرفت كرده است كه افراد مختلفي از سراسر جهان براي مشاهده زيبايي‌هاي آن راهي امارات مي‌شوند. اگر شما هم جزء علاقمندان به سفرهاي لوكس و لاكچري هستيد و تصميم داريد ارزان ترين سفر خارجي را تجربه كنيد، پيشنهاد مي‌كنيم روي سفر به دبي هم فكر كنيد. دبي با آسمان خراش‌ها و بناهاي مدرنش، ظاهر منحصر به فردي پيدا كرده اس به علاوه؛. پارك آبي، گشت شهري، سافاري و... از جمله پرطرفدارترين تفريحات اين كشور عربي به حساب مي‌آيند.


بسياري از افرادي كه به خريدهاي برند و سفرهاي خارجي علاقه دارند، همواره خريد از امارات را در برنامه‌هاي خود جاي مي‌دهند. دبي به عنوان شهري كه بزرگترين مراكز خريد را در خود جاي داده است، شناخته مي‌شود.


در اين شهر هتل‌هاي لوكس و مجللي وجود دارد كه به شما اين شانس را مي‌دهند تا براي چند روز هم كه شده يك زندگي لوكس و مرفه را تجربه كنيد. هزينه تور دبي چندان بالا نيست و قيمت مطلوبي دارد البته براي اينكه گشت شهري داشته باشيد و يا به پارك آبي و يا سافاري برويد، بايد هزينه‌هاي جداگانه‌اي را پرداخت كنيد كه انتخاب هريك از آنها تا حدودي هزينه‌هاي سفرتان را افزايش مي‌دهد.


2. هندوستان


حتما تا كنون در تصاوير و يا ويدئوها زيبايي‌هاي هندوستان را ديده‌ايد! اين كشور براي افرادي كه به دنبال يك مقصد گردشگري جذاب و ارزان قيمت هستند، بسيار مناسب است. شما با سفر به هند مي‌توانيد از ديدن معماري بي‌نظير و جاذبه‌هاي طبيعي و همچنين رسم و رسومات عجيب و جالب اين كشور حسابي لذت ببريد.


هندي‌ها آداب و رسوم، تغذيه و منش منحصربه‌فرد و متفاوتي دارند كه اين تفاوت از ديد ايراني‌ها و يا ديگر كشورها بسيار جذاب است به همين دليل است كه همه ساله گردشگران زيادي از كشورمان راهي هندوستان پهناور و زيبا مي‌شوند. يادتان باشد كه هزينه‌هاي سفر به هندوستان بسيار اندك است و شما مجبور نيستيد بودجه زيادي را براي محل اقامت و يا خورد و خوراكتان صرف كنيد.


در اين كشور اقامتگاه‌هاي ارزان قيمت زيادي وجود دارد كه مي‌توانيد براي استراحت از آنها استفاده كنيد. ضمن اينكه در اين كشور خوراكي‌هاي جذاب زيادي وجود دارد كه مي‌توانيد آنها را با پرداخت هزينه‌هاي بسيار اندكي امتحان كنيد. از ديگر مزاياي سفر به هندوستان اين است كه شما مي‌توانيد با تهيه بليطي ارزان، نقاط مهم شهر را ببينيد در صورتي كه براي تجربه چنين چيزي در كشورهاي ديگر، بايد هزينه‌هاي گزافي را بپردازيد. به طور كلي بيشترين هزينه سفر شما به هندوستان مربوط به بخش تهيه بليط هواپيما است، به غير از بليط هواپيما ساير مخارج قيمت مطلوبي دارند.


3. گرجستان


اگر به دنبال يك سفر كم هزينه هستيد، بهتر است در ابتداي ليست انتخابتان نام تفليس را بنويسيد. هزينه‌هاي سفر به گرجستان اصلا زياد نيست و شما مي‌توانيد بدون تهيه ويزا به اين منطقه زيبا و ديدني به عنوان ارزان ترين سفر خارجي نگاه كنيد. تفليس شهري آرام و زيبا است كه جاذبه هاي طبيعي و آثار تاريخي، جذابيت آن را دوچندان كرده است.


اين شهر اصالت خود را حفظ كرده است و در آن خبري از هياهوهاي شهري و زندگي شلوغ نيست. شما مي‌توانيد با تهيه بليط‌هاي ارزان قيمت به گرجستان سفر كنيد و با پرداخت هزينه‌هاي كم، يك سفر خارجي جذاب را در ميان خاطرات خود داشته باشيد.


4. تركيه


كشور تركيه جزو يكي از مقاصد گردشگري بسيار محبوب جهانيان است. در ميان تمامي شهرهاي اين كشور، استانبول طرفداران پروپا قرص‌تري دارد كه حاضرند در فصول مختلف سال به سمت اين شهر زيبا و دوست‌داشتني روانه شوند. اگر به دنبال يك مقصد گردشگري خارجي زيبا هستيد كه درون آن خوراكي‌هاي خوشمزه، جاذبه‌هاي تاريخي، جاذبه‌هاي طبيعي و مردمان مهمان‌نواز وجود داشته باشد، ما به شما استانبول را پيشنهاد مي‌دهيم. اين شهر سراسر زيبايي است كه مي‌توان با هزينه‌هاي مديريت شده از بخش‌هاي مختلفش ديدن كرد.


البته ناگفته نماند كه به غير از استانبول؛ مي‌توان ازمير، آنكارا و آنتاليا را هم از ديگر مقاصد محبوب گردشگران در كشور تركيه به حساب آورد كه هر يك زيبايي‌هاي خاص و جاذبه‌هاي تاريخي و طبيعي متفاوتي دارند كه حتما ارزش حداقل يك بار ديدن را خواهند داشت.


شما مي‌توانيد با كمي صبر و حوصله بليط هواپيما و اقامتگاهي با قيمت مناسب پيدا كنيد اما اين نكته را به خاطر داشته باشيد كه تمامي هزينه‌هاي سفر شما به اين كشور مربوط به پرواز و محل اقامت نيست. در صورتي كه برنامه‌ريزي درستي در اين زمينه نداشته باشيد، بايد هزينه‌هاي زيادي را در زمان اقامتتان پرداخت كنيد به همين دليل بهتر است پيش از سفر، كمي در مورد هزينه‌‌ها اطلاعات به دست آوريد.


5. ارمنستان


Travel to Armeniaشايد از آن دسته افرادي باشيد كه از هواپيما مي‌ترسيد و يا علاقه چنداني به پرداخت هزينه‌هاي مربوط به پرواز نداريد، اما از طرفي به سفرهاي خارجي علاقمند هستيد. در اين صورت بايد به دنبال مقاصدي باشيد كه بتوان از طريق اتوبوس و يا قطار به آنها سفر كرد. ايروان در كشور ارمنستان يكي از اين مقاصد جذاب و زيبا به حساب مي‌آيد كه شما مي‌توانيد با تهيه بليط اتوبوس به آنجا سفر كنيد. البته اين نكته را به خاطر داشته باشيد كه براي سفر به ايروان با اتوبوس نزديك به 24 ساعت در مسير خواهيد بود اما مي‌توان با اين كار هزينه‌هاي سفر را به ميزان قابل توجهي كاهش داد.